Po odbyciu wymaganej praktyki zawodowej oraz podjęciu decyzji o terminie egzaminu (sesja wiosenna lub jesienna) możemy rozpocząć administracyjną procedurę formalną. W pierwszej kolejności należy w okręgowym oddziale PIIB, właściwym swemu miejscu zamieszkania złożyć wniosek o uprawnienia budowlane. Wzór wniosku o nadanie uprawnień budowlanych został określony w regulaminie postępowania kwalifikacyjnego PIIB.
Formularze wniosku
Wniosek o uprawnienia budowlane wzór
Podstawowe załączniki do wniosku o nadanie uprawnień:
- Odpis dyplomu magistra inżyniera /inżyniera /technika /mistrza /dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika*
- Suplement do dyplomu ukończenia studiów wyższych /wypis z przebiegu studiów potwierdzony przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni*
- Oświadczenie /zaświadczenie /dokument potwierdzający odbycie praktyki zawodowej*
- Dowód (kserokopia) uiszczenia opłaty za postępowanie kwalifikacyjne
- Formularz osobowy
- Zaświadczenie z uczelni potwierdzające, że ukończone studia były prowadzone w oparciu o umowę zawartą z Polską Izbą Inżynierów Budownictwa*
- Wykaz prac projektowych wykonanych w ramach odbytej praktyki zawodowej
- Osoby ubiegające się o rozszerzenie lub uzupełnienie posiadanych już uprawnień budowlanych, zobowiązane są do przedłożenia posiadanych uprawnień.
Okręgowe komisje kwalifikacyjne mogą wymagać dodatkowych załączników m.in.:
- Życiorys zawodowy
- Kserokopię dowodu osobistego
- Kserokopię uprawnień osób potwierdzających praktykę
- Zaświadczenie o przynależności do właściwej izby opiekuna praktyki, w okresie potwierdzania praktyki.
- Oświadczenie o zgodności z prawdą złożonych dokumentów
- Potwierdzenie zatrudnienia lub charakteru umowy, na podstawie której odbywana była praktyka zawodowa.
Przed wypełnieniem i złożeniem dokumentów najpewniej jest odwiedzić stronę www swojej okręgowej izby inżynierów PIIB oraz sprawdzić ostateczne wymagania.
Oryginał czy kopia
Zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 76a KPA, w ramach postępowania administracyjnego ( jakim jest także postępowanie kwalifikacyjne w sprawach nadawania uprawnień budowlanych ) dokumenty powinny być składane w formie oryginału. Jednocześnie dopuszcza się możliwość złożenia kopii poświadczonej przez organ, który go wytworzył lub odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
Gdzie złożyć wniosek o uprawnienia budowlane
Zasada właściwości miejscowej określona w KPA mówi, iż wniosek o uprawnienia budowlane należy złożyć w okręgowej komisji kwalifikacyjnej PIIB lub IARP właściwej wg miejsca zamieszkania kandydata. Dane adresowe okręgowych izb inżynierów i architektów.
W praktyce natomiast izby nie przestrzegają tak rygorystycznie tego wymagania, więc tak naprawdę dokumenty kwalifikacyjne i egzamin można składać w dowolnie wybranej przez siebie komisji okręgowej.
2 odpowiedzi na “Wniosek o uprawnienia budowlane”
Czy na jednym formularzu można złożyć wniosek o nadanie uprawnień budowlanych do projektowania i do kierowania robotami budowlanymi ?
Jeżeli chodzi o uprawnienia łączone do projektowania i kierowania robotami to tak.