Skip to main content

Ile kosztują uprawnienia budowlane?

Koszt uzyskania uprawnień budowlanych w naszym kraju jest dość znaczny, w porównaniu do zarobków młodych inżynierów, którzy najczęściej zaraz po odbyciu wymaganej praktyki się o nie ubiegają.

Pierwszą opłatą jaką musimy ponieść jest koszt wydania i rejestracji książki praktyki zawodowej – w zależności od Izby waha się w granicach 15-30 zł.

Następnie czekają nas opłaty za postępowanie kwalifikacyjne

  • Pierwszą ratę w wysokości 50% ,  tj. 658,50 zł – za postępowanie kwalifikacyjne wykształcenia i praktyki zawodowej – wnosi się przy wniosku o nadanie uprawnień budowlanych.
  • Drugą ratę, również w wysokości 658,50 zł –  z tytułu przeprowadzenia całości egzaminu (części pisemnej i ustnej) –  wnosi się po otrzymaniu zawiadomienia o dopuszczeniu do egzaminu.

Gdy przystępujemy tylko do egzaminu ustnego ( egzamin poprawkowy) musimy się liczyć w wydatkiem 395,10 zł

Podane kwoty obowiązują w roku 2010.

Gdybyśmy dodatkowo chcieli zapisać się na kurs przygotowujący do egzaminu na uprawnienia należy przygotować kolejne 800-1500zł

Tak więc minimalny koszt ponoszony przez kandydata to około 1350 zł. Jak to się ma do zarobków młodych inżynierów?

Załóżmy zatem, że zdecydowaliśmy się jednak zainwestować w siebie, przystąpiliśmy do egzaminu, zdaliśmy i trzymamy w ręku wymarzone uprawnienia budowlane – czy coś może nas jeszcze zaskoczyć… oczywiście. Do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie potrzebować będziemy nie tylko samych uprawnień lecz także zaświadczenia potwierdzającego członkostwo w Izbie i obowiązkowego ubezpieczenia OC, a to wiąże się z kolejnymi, i to corocznymi kosztami.

W 2009 r. składka członkowska wynosiła 440,00 zł za rok. Jej składowe są następujące:

  • na ubezpieczenie OC – 80,00 zł,
  • na działalność Okręgowej Izby – 300,00 zł,
  • na działalność Krajowej Izby – 60,00 zł.

3 myśli na temat “Ile kosztują uprawnienia budowlane?

  1. chciałbym także zarabiać 1300 zł za kilka godzin pracy. Ta kwota jest nieadekwatna do nakładu pracy i polskich realiów !!

  2. dodał bym jeszcze, że w przypadku izby małopolskiej można corocznie odliczyć sobie maksymalnie 300 zł na materiały takie jak książki, zakup komputera, dojazd na szkolenia, seminaria.

  3. dodał bym jeszcze, że w przypadku izby małopolskiej można corocznie odliczyć sobie maksymalnie 300 zł na materiały takie jak książki, zakup komputera, dojazd na szkolenia, seminaria.
    +1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *