Uprawnienia budowlane › Forum › Praktyka zawodowa › Praktyka u zarządcy infrastruktury kolejowej
- Ten wątek ma 1 odpowiedź. Ostatnia aktualizowany w dniu 06/05/2021 przez uprawnienia.
-
AutorWpisy
-
-
MarcinGość
Witam
Pracuję w PKP PLK na stanowisku diagnosty ds energetyki (ukończone studia I stopnia, kierunek elektrotechnika). Moje obowiązki to:
-wykonywanie pomiarów i badań diagnostycznych powierzonych elementów infrastruktury w celu przeprowadzania kontroli stanu technicznego powierzonych elementów infrastruktury,
-prowadzenie dokumentacji technicznej w zakresie kontrolowanych elementów infrastruktury,
-współudział w komisjach odbiorczych po remontach, inwestycjach i modernizacjach w celu odbioru wykonanych prac.Piszecie Państwo na swojej stronie, że do praktyki nie mogą zostać zaliczone czynności związane z:
– weryfikacją jakości prowadzonych robót
– odbiorami robót i urządzeń budowlanych
– weryfikacją ilości wykonanych prac i rozliczeniami budowyNa Państwa stronie pojawia się pojawia się również zapis, że praktyka powinna polegać na wykonywaniu zadań na terenie budowy lub czynności inspekcyjnych i kontrolnych. W jej skład wchodzi także konieczność fachowej oceny stanu technicznego budowli i urządzeń budowlanych oraz samodzielne rozwiązywanie problemów organizacyjnych, technicznych i architektonicznych.
Co można w takim razie można uznać za wykonywanie czynności inspekcyjnych i kontrolnych? Czy zakres pracy, którą wykonuje zostanie uznany za czynności inspekcyjno – kontrolne?
-
uprawnieniaOpiekun forum
Niestety nie ma ściśle ustalonego katalogu czynności, które można zaliczyć. Ostateczną decyzję podejmuje komisja kwalifikacyjna na podstawie złożonych dokumentów. Jej decyzja jest w dużej mierze subiektywna.
Jeżeli chodzi o stanowisko diagnosty, to generalnie powinno się zaliczać wykonywanie czynności technicznych typu dokonywanie pomiarów, sprawdzeń. Natomiast powinno się unikać wpisywania czynności typowo biurowych/urzędowych np. gdzie czynności na budowie jedynie polegają na wizji lokalnej i ewentualnie podpisania protokołu lub np. rozliczeń finansowych, protokołów itp. Czyli generalnie unikamy czynności biurowo administracyjnych.
-
-
AutorWpisy