Uprawnienia budowlane › Forum › Praktyka zawodowa › praktyka w PKP
- Ten wątek ma 1 odpowiedź. Ostatnia aktualizowany w dniu 07/01/2021 przez uprawnienia.
-
AutorWpisy
-
-
MateuszGość
Witam,
pracuję w PKP PLK S.A. na stanowisku Kierownika Kontraktu nadzorując jeden z projektów modernizacyjnych. Do zakresu moich obowiązków wchodzi m.in. kontrola bhp terenu budowy, przeprowadzanie i udział w odbiorach technicznych/eksploatacyjnych oraz badaniach, jestem również wyznaczony jako przedstawiciel inwestora podczas kontroli WINB, czy komisja może zakwestionować taką nazwę stanowiska?
W związku z różnymi informacji w zakresie osoby potwierdzającej praktykę do uprawnień budowlanych, w tym przypadku powinien to być Kierownik budowy/robót (pracujący w innej firmie na zlecenie PKP PLK), inspektor nadzoru (również pracujący w innej firmie na zlecenie PKP PLK), pracownik PKP PLK uczestniczący w projekcie? O ile kierownik budowy i inspektor nadzoru posiadają wystarczające uprawnienia, tak znalezienie osoby w PKP PLK posiadającej uprawnienia będzie trudne.
Druga kwestia czy do zakresy praktyk można wliczyć również okres przygotowania terenu budowy polegający na organizacji materiałów strategicznych (PKP PLK ma własne wymagania dot. sposobu magazynowania i dostarczania szyn, podkładów itp.) oraz fazowania robót (w PKP PLK zamknięcia torowe zgłaszane są na 120 dni więc jeszcze przed rozpoczęciem faktycznych robót całość prac jest szczegółowo planowana, w tym pod względem opracowania regulaminów tymczasowego prowadzenia ruchu pociągów). Bardziej chodzi mi o kwestie doliczenia 1-2 miesiąca niż objęcia tym np. połowy czasu praktyk. -
uprawnieniaOpiekun forum
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jest możliwe odbywanie praktyki zawodowej do uprawnień budowlanych u zarządcy infrastruktury kolejowej. Praktyka ta powinna polegać na wykonywaniu czynności na terenie budowy lub wykonywaniu czynności inspekcyjno-kontrolnych. W zakresie powinno być samodzielne rozwiązywanie problemów techniczno-organizacyjnych, oceny stanu technicznego budowli i urządzeń budowlanych itp. Przy takiej praktyce faktyczny okres wymagany do uprawnień ulega dwukrotnemu wydłużeniu. Nazwa stanowiska wówczas nie powinna przeszkadzać.
Praktykę potwierdza kierownik praktyki – osoba z odpowiednimi uprawnieniami i wpisana na listę członków PIIB ( aktywne członkostwo ).
Inną drogą jest praca bezpośrednio na budowie kolejowej jako właśnie inżynier/majster budowy – wówczas okres praktyki jest liczony bez wydłużania. Wadą takiego rozwiązania jest konieczność pracy na dodatkowym etacie/umowie.
Jeżeli chodzi o potwierdzenie praktyki przez inspektora nadzoru inwestorskiego to w PIIB nie jest to akceptowane.
-
-
AutorWpisy